• Biblioteczne warsztaty przed Dniem Babci i Dziadka

      22.01.2024 16:47
      Wszyscy kochamy naszych Dziadków. Dlatego w bibliotece odbyły się specjalne warsztaty decoupage aby wykonać prezent na tę okazję. Uczestnicy bardzo dokładnie poznawali techniki decoupage nakładając kolejne warstwy na kubeczek. Pamiętajmy aby dać drugie życie kubeczkom tworząc piękne ozdoby.

      red. Agata Pietrzyk

      A oto kilka zdjęć z warsztatów:
                    
    • Regulamin Konkursu "Mistrz Ferrari”

      Regulamin Konkursu "Mistrz Ferrari”

      10.01.2024 22:43
      1. Organizator Konkursu
      1.1 Konkurs "Mistrz Ferrari " (dalej zwany "Konkursem") jest organizowany przez bibliotekę Publicznej Szkoły Podstawowej w Rajbrocie wraz z nauczycielem fizyki (dalej zwane "Organizatorem").
      1. Cele Konkursu
      2.1 Celem Konkursu jest zachęcanie uczestników do kreatywnego projektowania i budowy samochodu napędzanego gumką, który przypomina stylizacją samochody marki Ferrari.
      1. Warunki uczestnictwa
      3.1 Konkurs jest otwarty dla wszystkich chętnych, niezależnie od wieku.
      3.2 Każdy uczestnik może zgłosić tylko jedną propozycję samochodu.
      3.3 Konkurs przeprowadzany jest w 2 grupach wiekowych
      Klasy II – VI
      Klasy VII - VIII
      1. Zasady zgłaszania uczestnictwa
      4.1 Aby wziąć udział w Konkursie, uczestnik musi dostarczyć zdjęcia oraz krótki opis swojego samochodu napędzanego gumką.
      4.2 Zgłoszenia należy przesyłać na adres biblioteka@szkolarajbrot.edu.pl do 14.03.2024.
      1. Kryteria oceny
      5.1 Prace zostaną oceniane pod względem kreatywności, estetyki, oryginalności oraz skuteczności napędu gumkowego, konkurencji wyścigi oraz rozwiązań zadań obliczeniowych
      5.2 Wyścigi
      1. Opis zadania
      Kategoria “Wyścig” polega na pokonaniu jak najdłuższego dystansu na specjalnie przystosowanym do tego torze. Tor ten ma długość 8 metrów. Drużyna przystępując do tego zadania, umieszcza wcześniej zbudowany model pojazdu na polu START i czeka na sygnał sędziego rozpoczynający przejazd. W tej kategorii drużyna ma 3 podejścia z których najlepszy jest uwzględniany w klasyfikacji generalnej.
      2. Zasady konkurencji:
      • W konkurencji udział bierze maksymalnie 2 przedstawicieli/uczestników drużyny;
      • Drużyna przystępując do zadania zgłasza swoją gotowość do sędziego, a następnie po jego akceptacji, przygotowuje się do przejazdu, ustawiając swój model na polu START.
      • Model należy przytrzymać jedną ręką na linii startu, tak aby nie odjechał przed rozpoczęciem przejazdu przez sędziego.
      • Gdy drużyna jest już gotowa do przejazdu, Sędzia odlicza “3, 2, 1, START”. Na hasło “START” drużyna puszcza model unosząc rękę do góry.
      • W momencie, gdy model samoistnie się zatrzyma, sędzia dokonuje odczytu z pokonanego dystansu za pomocą podziałki liniowej znajdującej się na torze.
      • Podczas wykonywania jednego z trzech podejść (przejazdów) drużyna może popełnić maksymalnie 1 faul bez konsekwencji punktowych. W momencie, gdy drużyna popełni więcej niż 1 faul, wówczas nie otrzymuje bonusu 25 pkt za dokładność.
      • Drużyna podczas podejścia może popełnić maksymalnie 3 faule. Popełnienie trzeciego faulu jest jednoznaczne z otrzymaniem 0 pkt. za dany przejazd.
      • Poprzez popełnienie faulu rozumie się:
      przedwczesny start modelu, przed podanie komendy “START” przez sędziego;
      wypadnięcie modelu poza tor.
      • W momencie, gdy model drużyny pokona odległość większą niż maksymalny przewidziany dystans 8 metrów, wówczas otrzymuje maksymalną ilość punktów podczas tego przejazdu.
      3. Wymagania techniczne do modelu:
      • model musi posiadać minimum 2 koła o dowolnej średnicy, jednak nie większej niż dopuszczalne, maksymalne wymiary modelu;
      • model nie może przekroczyć wymiaru: 20x20x20 cm;
      • model może być wykonany z dowolnych materiałów, pod warunkiem, że nie łamią one innych zasad zawartych w niniejszym regulaminie.
      • model w formie napędu musi wykorzystać 1 żółtą gumkę załączone do zestawu LEGO SPIKE (poniżej zdjęcie poglądowe):
      4. Uczniowie otrzymują zadanie obliczeniowe na poziomie swoich umiejętności /zadanie z podstawy programowej danego rocznika II-VIII/
      5. Zasady oceniania konkurencji:
      • Maksymalna liczba punktów do zdobycia wynosi 125 pkt (80 pkt za przejazd oraz 25 pkt bonusu za dokładność i 20 pkt za obliczenia);
      • Drużyna może liczyć na “Bonus za dokładność” w wysokości +25 pkt. w przypadku, gdy nie popełni faulu.
      • Naliczanie punktów za przejazd następuje zgodnie z poniższym wzorem:
      Za każde 10 cm, które pokona model, drużyna otrzymuje 1 pkt.
      Za każde 10 cm, które pokona model, drużyna otrzymuje 1 pkt.
      Przykład 1 (z bonusem):
      Model pokonał odległość 430 cm, co oznacza 43 pkt.
      Brak popełnienia faulu: +25 pkt.
      Suma zdobytych punktów za przejazd: 43 pkt + 25 pkt = 68 pkt
      Punkty za zadanie obliczeniowe: 20 pkt
      2. Model samochodu – zasady oceniania /maksymalna liczba pkt. 30/:
      • Zgodność z wymogami regulaminu dotyczące wielkości pojazdu.
      • Staranność wykonania
      • Zalety techniczne
      5.3 Komisja konkursowa będzie składać się z 5 osób.
      1. Nagrody
      6.1 Autor najlepszej propozycji zostanie uhonorowany tytułem "Mistrza Ferrari".
      6.2 Nagroda główna to ZESTAW KLOCKÓW LEGO
      6.3 Dodatkowe wyróżnienia mogą zostać przyznane przez Komisję Konkursową.
      1. Ogłoszenie wyników
      7.1 Wyniki Konkursu zostaną ogłoszone na stronie internetowej Organizatora oraz przekazane bezpośrednio zwycięzcy.
      7.2 Organizator zastrzega sobie prawo do opublikowania zwycięskich prac w celach promocyjnych.
      1. Postanowienia końcowe
      8.1 Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu, o ile nie narusza to praw uczestników.
      8.2 Uczestnicy Konkursu zgadzają się na przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z Konkursem.
      8.3 Wszelkie spory wynikłe z udziału w Konkursie będą rozstrzygane polubownie przez Organizatora.
      Zapraszamy do udziału i życzymy wszystkim uczestnikom kreatywnej zabawy!

       
    • POSZUKIWANA JEST PEWNA KSIĄŻKA

      10.01.2024 22:31
      Styczeń to miesiąc z zabawą dla wytrwałych. W bibliotece w nieoczekiwanych okolicznościach giną książki. Czytelnicy przystępują do poszukiwań. Jest wiele śmiechu, nutka adrenaliny, kto pierwszy odnajdzie zgubę i słodkie nagrody dla znalazcy. Wydawałoby się, że już odnaleziona, a tu następna zginęła.
      Przy okazji można zdobyć znaczki na KARTĘ POŻERACZA KSIĄŻEK.

      red. Agata Pietrzyk

        
    • OCALIMY ŚWIAT – czytając poszerzamy swoją wiedzę

      10.01.2024 22:24
      Ocalimy Świat - Ekoprogram z charakterem to wyjątkowa inicjatywa edukacyjna, która łączy
      poszerzanie wiedzy ekologicznej uczniów z kształtowaniem ich postaw i charakteru oraz
      podnoszeniem umiejętności społecznych i kompetencji cyfrowych.  Podczas świąt czy ferii
      uczniowie online będą mieć szanse pobawić się w Ekohaton – Latający talerz, który przybliży im
      zagadnienia związane z ekologią. Aby dobrze skorzystać z programu, bawimy się wspólnie w
      pracowni, sprawdzając, jakie decyzje podejmujemy my i nasi koledzy.

      red. Agata Pietrzyk

          
    • KORZYSTAMY Z KSIĄŻKI KUCHARSKIEJ

      10.01.2024 22:21
      Kiedy zbliżają się święta, każdy się krząta po kuchni i wyszukuje smaczne dania. W oczekiwaniu na niezwykłych gości, grupka dziewcząt z klasy 3 a, czytając uważnie przepis, próbowała swych sił w kuchni szkolnej. Ach, jakie zapachy unosiły się po szkole. Każdy „nos” biegł szybko do kuchni. Tak próbowaliśmy przygotować pierniczki dla naszych gości. Ciężko pracować w tłumie, dlatego każda dziewczynka otrzymała przepis dla siebie z poleceniem upieczenia pierniczków w domu. Różne kształty wykrawały. Te z gwiazdką różnych wielkości stworzyły piękną choinkę. Opatrzoną bilecikiem z życzeniami ofiarowaliśmy naszym gościom na
      Spotkaniu opłatkowym.
      red. Agata Pietrzyk

          
    • Kontakty

  • Galeria zdjęć

      brak danych